Kjetils Blå Bølger

Make waves – Don’t float through life!

Tyven


Det er synd at et øyeblikks dumskap kan føre til at en flott idrettsmann som Bjørn Einar Romøren kan bli husket som TYVEN – mannen som stjal åpningen av Holmenkollen fra folkets utvalgte – Anette Sagen. Romøren har først og fremst vært dum. Lederne som, selv om de benekter det, har planlagt denne sabotasjen, er mer enn dumme. De har satt seg over lov og rett (Det er naturlig vis eierne av Holmenkollen, Oslo kommune, som har råderetten over anlegget), og de har åpenbart ment at deres meninger er mer verdt enn hva eiere og folk mener. Dette bør få konsekvenser.

Anette Sagen har derimot håndtert saken på en flottmåte. Ved sine gode svar til media på spørsmål om hvordan hun reagerer på å bli fratatt det første hoppet, viser hun en klasse som dessverre Romøren aldri vil nå opp til. Dermed ble hun eieren og Romøren taperen til slutt uansett.

04/03/2010 - Posted by | kultur, Nasjonal politikk | , ,

15 kommentarer »

  1. Anette viste viste seg som en av våre største innen idretten igår. Ikke mange ville taklet den vanskelige situasjonen på en så god måte på den korte tiden hun hadde til rådighet. Hun reddet dagen, og ikke minst markeringen i Holmenkollen igår.
    Rennleder Torgeir Nordby og Roar Gaustad er sabotørene, og det var utrolig å høre Nordby på TV igår. Ingen forståelse for menneskelig verdisyn. Han fikk meg til å tenke på Yggeset, og det ga meg grøssninger. Slike folk må fjernes fra idretten. Kollenhopp må få ny leder snarest.
    Romøren er i mine øyne den store taperen. Han beklaget aldri det han hadde gjort, men han beklaget at folk hadde reagert. Det er ingen beklagelse. Han bør legge skiene på hylla.

    Kommentar av Fred | 04/03/2010

  2. Er ikke hopplandslaget sponset av VG ? Kan da en av de sponsede nærmest skjelle ut sin egen sponsor og nekte å snakke med journalisten ?
    Jeg tror Romøren har spilt ut alle kortene og spilt dem feil !
    Nå kan han legge skiene på hylla. Det blir ingen pokal fra den nye Holmenkollen på ham !

    Kommentar av Svein | 04/03/2010

  3. norge mister seg selv litt uten den gode sporten. du kødder ikke med folkesjela. men det som er strålende ved dette, og som romøren og vennene hans ikke hadde sett for seg, er at så og si hele norge virker som de står klare nå, til å ta vare på jentene som er mer enn gode nok for guttas arenaer. kanskje ble ikke nye, stolte, fine kollens åpning bare et «symbol» for den nye tida. kanskje vi kommer til å huske dette og anettes hopp og raushet og kollen som satte henne utfor og i praksis passe på jentene våre framover. passe på dem og de gode gutta. la de dårlige få vite til gangs at vi har skikkelig sjel i norge fremdeles og har tenkt å beholde den, og så, la oss aktivt glemme romøren og nikkersadelen.

    Kommentar av torunlian | 04/03/2010

  4. Hvorfor klager folk på Romøren da? Er jo NOEN som arrangerte prøvehopp, FØR prøvehoppet til Sagen. 11(!!!!) hoppere satt utfor på tirsdagen…11!! Hvem pokker var det som satt opp prøvehopprenn da dA?! Det er jo disse menneskene som må bli «straffet» da for pokker. Romøren ble bedt om å hoppe, og gjorde det. Ynkelig, men er jo for pokker ikke hans ansvar å passe på at test-renn-arrangørene gjør som eieren (Kommunen) sier?!???

    Herregud så folket og media i spissen har bommet på mål her da.

    Kommentar av Tomas | 04/03/2010

  5. Til Torun: Romøren har vært dum og fortjener kritikken for det. Men som jeg skriver i bloggen, er det skilederne som bør få hovedkritikken.
    Til Fred og Svein: Det blir for drøyt å si at Romøren bør legge skiene på hylla. Jeg tror han er god nok til å lære av dette feiltrinnet og komme tilbake. Men jeg tror ikke det blir glemt.

    Kommentar av Kjetil Utne | 04/03/2010

  6. skulle ønske jeg kunne frikjenne romøren, hvem vil ha falne helter? men når jeg så ham opptre på nyhetene i går og har lest pressemeldingen hans (som jeg vet han ikke har skrevet selv, men antagelig godkjent) så blir det vanskelig. det lille triumferende smilet hans når han sa han ikke ønsket å ødelegge for anette og oss andre som hadde så lyst og hadde bestemt at hun skulle hoppe først, gjør at han ikke står til troende. hans «jeg vil ikke hoppe i kveld for jeg vil ikke overskygge anette» sier vel noe om hvor mye større han tror han er enn henne. før han forstår at han ikke er det, og ikke kan ta seg til rette i vår alles bakke, synes jeg han bør gis tid til å tenke.
    og han har jo et eget hode. han kunne sagt nei til sjefene. kollenhopp har ansvar, enig i det, men lei for: romøren ble med. og han var ikke så vanskelig å lese mellom linjene i går. han likte det. jeg er redd for at jeg synes elin ørjaseter har en veldig god betraktning rundt dette.

    Kommentar av torunlian | 04/03/2010

  7. Hadde det vært en av di andre kjente hoppgutta som vant konkuransen om å hoppe først!Tror jeg ikke han hadde hoppet.
    nå kommer jeg til å huske Romøren for ufin opptreden..Trist

    Kommentar av jørgen | 04/03/2010

  8. Ille dumt av Romøren og hoppe, burde jo skjønt at det ville bli leven av dette. Men dumme tankeløse ting har alle gjordt. Den store DUSTEN her er Roar Gaustad, en kar med så snevert livsyn at han burde bli plassert på en plass som stemmer med etternavnet, slik sjåvinisme og dårlig lederskap
    trenger vi ikke. Han går jo snart lengre ut på viddene en Yggeseth. OK refs Bjørn Einar, men send den klovnen fra KH ut av systemet, er jo ikke bedre enn Peter Muller. Og spar meg for det pisset om at bakken kunne være farlig så den ble testet først, om så måtte man jo bare rive hele dritten, kunne ikke bli godkjent til renn da. Så saken død om gaustad tar sekken sin og forsvinner for godt, så vi andre får «hoppe» på bedre tider. Fortsatt god vinter.

    Kommentar av Tom Henriksen | 04/03/2010

  9. Grunnen til at romøren fikk det fatale hoppet kan jo være for at Bente Lill Romøren sitter i skiforbundet, «stakkars lille gutten min , han vil så gjerne være den første til og hoppe i nye kollen, han nekter å legge seg hvis han ikke får lov» men er enig med overstående kommentarer at det i all hovedsak er lederne I Kollenhopp som kan putte «hue» i en kopp og bli borte . Synes Romøren fikk en passe straff for en barnsnlig oppvisning i ignoranse.

    Kommentar av bortaultra | 04/03/2010

  10. Ikke hopp inn iet sharia-Norge! si nei til burka og undertrykkelse.

    http://bastianblogg.wordpress.com/2010/02/25/100-grunner-til-at-islam-er-patetisk/

    Kommentar av bastianblogg | 07/03/2010

  11. Bortaultra:

    Strengt tatt burde jeg fjernet innlegget ditt ettersom det i det hele tatt ikke berører saken, men i ytringsfrihetens navn lar jeg det stå. Til innholdet i kommentaren din vil jeg si at allmen bruk av burka (da ser jeg bort fra spesielle yrker og situasjoner) bør være opp til den som bærer brukaen. Det er ikke akseptabelt at noen skal tvinges til å bruke burka like lite som det er akseptabelt at det skal forbys.

    Kommentar av Kjetil Utne | 07/03/2010

  12. Kjetil: har ikke nevnt burka med et ord jeg, det er fyren under du i såfall må slette….regner med at du så på feil kommentar, og unnskyldningen er godtatt 🙂

    http://www.bortaultra.wordpress.com

    Kommentar av bortaultra | 09/03/2010

  13. Bortaultra: Du har naturligvis rett. Jeg burde skaffe meg briller. Min kommentar gjelder Bastianblogg. Unnskyld!

    Kommentar av Kjetil | 10/03/2010

  14. Takk for en interessant blogg

    Kommentar av CleaNy-online | 18/03/2010

  15. […] The busiest day of the year was March 4th with 644 views. The most popular post that day was Tyven. […]

    Tilbakeping av 2010 in review « Kjetils Blå Bølger | 02/01/2011


Legg igjen en kommentar

